Nytt mattilbud fra januar.

Matboksen kan ta fri mesteparten av uka. Onsdager er det fint om den er med oss på tur.

Fra denne måneden trer det nye mattilbudet vårt i kraft. Det betyr at du kan la matboksen bli hjemme mesteparten av uken, bortsett fra onsdager når vi er på tur.

Slik ser ukesmenyen vår ut:

Varmmat

Havregrøt

Matboks tur

Havregryn m/melk, biola

Varmmat

Knekkebrød eller brød

Brød, knekkebrød, havregryn og havregrøt.
Planen over er tentativ og vil endres etterhvert som vi får testet ut det nye tilbudet. Grunnen til at brød og knekkebrød i hovedsak serveres på ettermiddagen er fordi det er lettere og servere når barna leker ute på lekeplassen.

Det skal serveres melk og frukt til minimum et måltid per dag.

Onsdager
Onsdager er det allikevel fint om matpakken kan bli med oss ut på tur. Den har nemlig godt av litt frisk luft en gang i uken...

Ny leverandør av varmmåltider

Vi ønsker å kunne tilby deres barn sunne, næringsrike og varierte varmmåltider på mandager og fredager. Vi har derfor inngått en ny avtale med Bogstad Catering, som vil levere oss varmmåltider til oss i år!

Bogstad Catering samarbeider forøvrig med ernæringsfysiolog og vil kunne tilby deres barn en barnevennlig, men også næringsrik og variert meny.

NB! Skal barnet spise frokost hos oss på morgenen må dere ta med egen mat.