Utendørs festivalsuksess i Fiskevollen musikkbarnehage!

Den 15.6 var det igjen duket for festivalmagi fra barna i Fiskevollen, men det kunne fort endt med regn og innendørs festival. Rett før start klokken halv fire den var en mørk byge på vei, men vi fikk heldigvis kun ytterkanten av denne som bare inkluderte litt regn og torden. Så da værgudene spilte på lag kunne heldigvis festivalen gå utendørs etter planen.

I år åpent barna showet med årets førskolesang som heter «En veldig barnslig sang». Teksten er skrevet av førskolebarna, mens musikken er komponert av Andreas Fenne basert på ide fra barna. Låta er nå tilgjengelig på Spotify eller der man finner det ideelt og streame musikk.

Etter fellesnummer var Krabbene første avdeling som entret scenen med sine hvite stoler. De fremføre et utdrag av den musikken de har jobbet med på avdelingen i år. Vi fikk blant annet høre «åpne og lukke», «hjulene på bussen», «jeg er en liten undulat» og «tusenbein gikk ut i sølevær». Krabbene spilte også på instrumenter til stor begeistring fra de fremmøte foreldrene.

Krabbene visste virkelig å varme opp sitt publikum som da var ordentlig klare for hva Måkene kunne by på under årets festival. Og Måkene skuffet selvsagt ikke, men leverte populærkultur av høyt kaliber. Vi fikk blant annet høre «den andre stjerna fra syd», en kul remix basert på «bæbæ lille lam», «når jeg blir stor» og «tenk om vi var venner». Førskolegruppen avsluttet Måkens del med ukulelespill, før det ble tale og rosesermoni for førskolebarna.

En liten overraskelse ventet også helt på tampen av årets festival da «Gatas Parlament» ved Jester presenterte to låter fra «Sprell i Jungelen». Låtene «skattejakt» og «bestevenner» ble godt mottatt av både foreldre og barn. Stor takk eller «shout out» til Gatas som var så kule at de stilte opp som første inviterte artist til vår festival. Og kanskje bør det bli en tradisjon med en invitert hemmelig artist, som vært år får lov til å avslutte festivalen vår?

Vi får se i 2024!