Årets barnehageovernatting for førskolebarna ble en suksess!

Torsdag den 27. februar gikk årets overnatting av stabelen.

Barna startet overnattingen med danseshow inne på avdelingen. Etter det var det på tide å lete etter skatten som lå begravet ute på lekeplassen! Barna kledde på seg, gikk på lekeplassen og gravde og gravde i sandkassa til de fant den. Skatten besto av sjokolade og kjeks som barna tok med seg og løp inn i barnehagen igjen!

Vel inne igjen lekte barna at gulvet var lava. Den som falt på gulvet ble dessverre lavamonster, men sånn er livet. Mens barna forsøkte å unngå glovarm lava, ordnet Kenneth i stand for kino. Barna ble enige om å se Ninja turtles, og mens de så på filmen spiste de pizza og drakk brus. Til dessert vanket skatten som ble funnet ute tidligere.

Da filmen var ferdig var det leggetid og alle fant frem tannbørster og tannkrem. Etter tannpuss var det ned i soveposene og Kenneth leste en historie om Loke fra norrøn mytologi .

Det var nok veldig spennende med overnatting i barnehagen, så det ble litt snakking og fnising før barna til slutt sovnet.

Dette er en årlig begivenhet som førskolebarna får tilbud om å delta på, og det bruker å være veldig populært. Denne opplevelsen knytter førskolegruppen litt tettere sammen, og styrker følelsen av fellesskap. Det er også stas å få oppleve å "være størst" og få noen ekstra goder på grunn av det.