Julenissen besøkte Fiskevollen musikkbarnehage en hel uke før jul.

Selveste julenissen avla Fiskevollen musikkbarnehage et besøk under barnehagens årlige nissefest!

Ropte høyt, fikk nisserespons!

Det er et kjent fenomen at hvis man roper høyt og lenge nok kan nissen dukke opp fra intet. Det skjer ofte mens far er på toalettet eller blir tvunget av mor til å ta oppvasken. At han dukker opp utenom julekvelden derimot, er et langt mer sjeldent fenomen. Nisser, gnomer og alver kan normalt sett ikke bevege seg i det virkelige univers utenom juleaften.  Årasken til dette er at det kun er den 24.12 et ormhhull danner fri passasje mellom vårt og deres univers. Nisser kan da bevege seg fritt mellom verdene, men utover juleaften er normalt sett vortexportalen stengt for all form for nisseferdsel.

Barna i Fiskevollen musikkbarnehage tok allikevel sjansen og ropte så høyt de kunne i håp om at nissen kanskje ville høre dem.

Rudolf ute med skade.

Overasket ble defor både voksne og barn da en småsliten nisse kom traskende inn med sekk på ryggen. Nissen kunne fortelle oss at han i år har måtte gå hele veien fra Nordpolen. Bakgrunnen for det er i følge ham selv, at Rudollf tidlig i desember var uheldig med en prøvelanding i forbindelse med oppkjøring til årets juleaften. Rudolf må nok derfor la sleden stå helt til desember 2020. Uten førerrein er forøvrig resten av flokken med renisdyr tvunget til å holde seg på bakken.

Rask nisse.

Nissen hadde dermed ingen annen råd enn å ta beina fatt og gå hele 3358 km for å komme på besøk til barnehagen. Snittfart på Nordpolens raskeste nisser ligger på ca 450 km i timen, mens vår nisse brukte litt over timen. En som er over gjennomsnittet god i hoderegning finner da fort ut at nissen har beveget seg med en fart på litt over 3000 km i timen! Til sammenligning har et F-16 fly en toppfart på litt over 2400 km/t. Vår nisse er altså raksere enn et jagerfly.

For at noe slikt skal være mulig er nissen avhegig av flere tusen gigawatt godhets jouel som tar mange måneder å samle.  Barna i Fiskevollen har som kjent vært veldig gode i hele år og er derfor en svært god forklaring på hvordan nissen både har brutt lydmuren uten reisdyr, samt funnet veien inn til den virkelige verden uten juleåpnet ormhull.

Med seg hadde nissen godteposer til alle barna! Og til gjengeld fikk han høre "på låven sitter nissen" av Fiskevollens glade smånisser før han fløy av gårde tilbake til Nordpolen.

Tusen takk for besøket julenissen! Vi håper å få sett deg igjen også på selveste juleaften!