Observasjon av rampenissen i Fiskevollen!!

Barn og voksne i Fiskevollen musikkbarnehage kan meddele at rampenissen i dag ble observert utenfor vinduet til Krabbene under fellessamlingen.

Etter siste verset av "tenn lys" dukket han opp og svingte seg i noe som lignet en egenprodusert rød liane.

Det hele gikk rolig for seg uten stor dramatikk, selv om Rampenissen rakk og danse på hodet til daglig leder Magnus Thorud i hans ivrige forsøk på å jage vekk bråkmakeren.

Plageånd eller morsom spilloppmaker?

Rampenissen har de siste årene hatt en tendens til å dukke opp i desember og lage en del uroligheter både i og utenfor barnehagens lokaler.

Barnehagen har ved flere annledninger meldt avviket til Pelias skadedyrkontroll uten at de har klart å få bukt med problemet.

"Rampenisser er vanskelige, da de er svært raske og kan gjøre seg usynlige" Forteller skadedyrutrydder med spesialisering på Erectus molestam Rampus (Oppreist plagsom rampenisse) . "De trives godt i luftige omgivelser og da er rørene til ventilasjonsannlegg spesielt ypperlige. Her kan de også enkelt forflytte seg mellom etasjene og lage bråkete bankelyder".

Barna i Fiskevollen synes derimot fenomenet er interessant og gleder seg stort over rampenissens hyss og fantestreker.

Flere kan bekrefte at han så langt har rukket å tegne på vinduet, skrive kryptiske beskjeder i avdelingens julekalender og "rampe i røret".  "Vi gleder oss stort over Rampenissens hyss og gleder oss til resten av desember" Forteller en utvalgt representat for avdelig Måkene, som i denne sammeheng velger å fremstå som anonym for å unngå skøyeraktige represalier fra Rampenissen.

Barnehagen kommer med oppdateringer i saken utover desember!