Stor stas med tirsdagskor på Måkene!

I går var det duket for Måkenes aller første samling med "tirsdagskor" ledet av vår pedagogiske leder Martine. Selv har hun flere års trening med sangpedagog og har drevet mye med musikk både på fritiden og via studier.

Innledningsvis i samlingen fikk barna se film av et stort kor som sang klassisk, og et stort kor med barn som sang cover-låter. Dette gjorde  bra inntrykk på barna som med stor iver stilte opp etter Martines anvisninger og gjorde seg klar for sang.

Martine veiledet dem igjennom flere øvelser. Barna rullet med tungen, lagde grimaser, klappet rundt på hele kroppen, holdt lange s´er til de var helt tomme for luft. Dette syntes de fleste var veldig moro, og for oss voksene var det minst like morsomt å se hvor engasjerte ungene var!

Samlingen ble avsluttet med å synge "1 banan, 2 banan, 3 banan, 4 banan. Jeg er en banan, henger i et tre, faller aldri ned".

"Dette er forøvrig en sang som også kan synges i kano" forteller Martine, så målet må nesten være og få ungene til å klare dette innen jul.

Vi gleder oss i allefall til neste tirsdag!